poniedziałek, 27 maja 2024, 7:48

To miał być „gruby” szwindel

W sąsiadującym z nami powiecie kępińskiem zadziałał oszust, który próbował wyłudzić dużą kwotę pieniędzy. Potraktujmy tę historię jako kolejną przestrogę!

Dyżurni Komendy Powiatowej Policji w Kępnie zostali powiadomieni przez dział bezpieczeństwa jednego z banków o wpłacie dużej sumy pieniędzy na konto tak zwanego “słupa”. Dzięki determinacji oraz szybkiej reakcji policjantów pokrzywdzony nie stracił 98 tysięcy złotych.

W miniony czwartek (25 maja) dyżurny Komendy Powiatowej Policji w Kępnie otrzymał telefoniczną informacje z działu bezpieczeństwa jednego z banków, że w Kępnie przy ulicy Broniewskiego nieznana osoba (poszkodowany) wpłaca dużą sumę pieniędzy do wpłatomatu na konto tak zwanego “słupa”, a następnie pieniądze te są wypłacane w innej części kraju za pomocą kodów BLIK.

Dyżurni natychmiast pod podany adres wysłali partol, który powstrzymał mieszkańca powiatu kępińskiego od dalszej wpłaty pieniędzy.

Funkcjonariusze Wydziału Kryminalnego ustalili, że do 27-letniego mieszkańca powiatu kępińskiego zadzwonił mężczyzna, podając się za obsługę banku i poinformował go, że ktoś włamał się na jego konto bankowe i próbuje zaciągnąć kredyt w jego imieniu. Oszust namówił pokrzywdzonego na zaciągniecie pożyczki oraz na wypłatę wszystkich oszczędności zgromadzonych na rachunku bankowym. Następnie pokrzywdzony miał wpłacić wszystkie pieniądze, ponad 130 000 złotych, na podane przez oszusta konto bankowe. Dzięki czujności pracowników banku oraz szybkiej reakcji funkcjonariuszy z Kępna, powstrzymano 27-latka od dalszej wpłaty pieniędzy. Postępowanie w tej sprawie prowadzi KPP w Kępnie.

Ten przypadek pokazuje, że oszuści nie odpuszczają i stosują coraz wymyślniejsze legendy, metody i socjotechniki, aby zmanipulować osoby, wpędzić je w sytuację stresową, która uniemożliwia racjonalne myślenie i działanie. Przy tej okazji kolejny raz przestrzegamy przed podejmowaniem w pośpiechu decyzji o przekazaniu pieniędzy. Jeżeli odebrali Państwo podejrzany telefon z prośbą o pożyczkę, przekazanie pieniędzy krewnemu przez pośrednika czy wpłatę na konto, należy natychmiast się rozłączyć i potwierdzić informację u członków rodziny lub w placówce bankowej. Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości należy zadzwonić pod nr 112 – po uprzednim rozłączeniu poprzedniej rozmowy – i opowiedzieć o swoich podejrzeniach. Przestrzegamy przed pochopnym podejmowaniem decyzji i wypłatach z banku, zwłaszcza dużych sum pieniędzy. Pamiętajmy, aby o każdym podejrzanym telefonie pilnie poinformować POLICJĘ.

Na podstawie informacji sierż. szt. Filipa Ślęka z KPP w Kępnie

Reklama
Reklama

Ogłoszenia

ogłoszenia o pracę

Teksty płatne