Od dawna mówi się o przebudowie drogi 444 z Ostrzeszowa do Szklarki Myślniewskiej, i dalej, aż do ronda Ostrzeszowskiego przy DK 25. Kilkanaście lat trwało planowanie oraz prace przygotowujące to przedsięwzięcie. 6 maja, w Urzędzie Miasta i Gminy Ostrzeszów, Paweł Katarzyński – dyrektor WZDW w Poznaniu, i Maciej Hewusz – dyrektor Regionu COLAS Polska, firmy będącej wykonawcą planowanych robót, podpisali umowę, w myśl której tak długo oczekiwana inwestycja wreszcie zaczyna nabierać konkretnych kształtów.
Podpisanie umowy odbyło się w obecności wicemarszałków województwa wielkopolskiego: Wojciecha Jankowiaka i Krzysztofa Grabowskiego, a także posła Andrzeja Grzyba. Obecni byli także: starosta Lech Janicki, burmistrz Ostrzeszowa – Patryk Jędrowiak, i burmistrz Mikstatu – Henryk Zieliński.
– Często umowy z wykonawcami podpisywane są w zaciszu gabinetów, ale w związku z długą, rozpoczętą oddolnie – właśnie w powiecie – historią tej inwestycji, bardzo mi zależało, żeby umowę podpisać na miejscu, w Ostrzeszowie – mówił podczas spotkania wicemarszałek Wojciech Jankowiak.
– Rozbudowa na odcinku o długości 6,8 km będzie kompleksowa i obejmie m.in. poszerzenie i wzmocnienie jezdni, korekty skrzyżowań, budowę sygnalizacji, ciągów pieszo-rowerowych, zatok autobusowych, przepustów, kanalizacji deszczowej – wyjaśniał Paweł Katarzyński, dyrektor WZDW w Poznaniu. – Chcielibyśmy ją prowadzić dalej – aż do ronda na drodze krajowej nr 25. W pierwszym kwartale 2021 r. złożyliśmy wniosek o unijne dofinansowanie dla kolejnego etapu inwestycji.
*
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 444 na odcinku od Szklarki Myślniewskiej do drogi krajowej nr 11
• Długość odcinka: 6,8 km
• Wartość zadania: 27,8 mln zł
• Dofinansowanie Unii Europejskiej: 22,5 mln zł
• Dofinansowanie z budżetu państwa: 1,5 mln zł
• Wykonawca: COLAS Polska
• Termin realizacji: czerwiec 2023 r.
Zakres robót obejmuje m.in.:
• poszerzenie jezdni wraz z jej wzmocnieniem
• korekty istniejących skrzyżowań
• budowę sygnalizacji świetlnej
• budowę ciągów pieszych i pieszo-rowerowych
• budowę zatok autobusowych
• przebudowę przepustów
• przebudowę lub budowę zjazdów do posesji
• budowę kanalizacji deszczowej.
Klasa drogi: G
Kategoria ruchu: KR 3
Nośność nawierzchni: 115 kN/oś
Szerokość jezdni: 7 metrów
K.J.
Więcej nt. podpisanej umowy w najbliższym numerze „CzO.”