Od 19 grudnia klienci oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Ostrzeszowie mogą korzystać z nowoczesnej i cyfrowej przestrzeni pod nowym adresem, przy Placu Borek 10. Przestrzeń ma charakter uniwersalny – jest w niej miejsce na obsługę klientów (w tym również w kameralnych pokojach spotkań), nowoczesne urządzenie samoobsługowe oraz bankomat z funkcją wpłatomatu.
Oddział działa od 30 lat, a nowa lokalizacja oddalona jest o ponad 2 km od poprzedniej. Cała przestrzeń znajduje się na jednym poziomie, co stanowi duże ułatwienie dla osób z niepełnosprawnościami, starszych czy rodziców z dziećmi w wózkach. Zadowolone będą także osoby przyjeżdżające autem, ponieważ przed placówką znajduje się teraz duży i wygodny parking. Mocną stroną jest także sąsiedztwo licznych punktów handlowo-usługowych, przychodni zdrowia, placówek oświatowych oraz przystanków dla osób podróżujących komunikacją miejską.
– PKO Bank Polski analizuje i dostosowuje swoje usługi i ofertę do preferencji oraz potrzeb klientów. To właśnie klienci nas zmieniają – w ostatnich latach częściej wybierają kanały zdalne, głównie serwis transakcyjny i aplikację mobilną, do kontaktu z bankiem. Pamiętamy o tym również w oddziałach, które modernizujemy lub przenosimy do dogodniejszych lokalizacji. Staramy się, aby placówki w nowym formacie spełniały wszystkie potrzeby naszych klientów w jednym miejscu – z jednej strony klienci znajdą tutaj doradztwo i standardową obsługę oddziałową, a z drugiej otrzymują do swojej dyspozycji samodzielne stanowisko internetowe, w którym zlecą przelew, czy sprawdzą saldo rachunku. Oddział 1 Ostrzeszowie to przykład takiej placówki – podkreśla Krzysztof Garbacz, dyrektor łódzkiego Regionu Bankowości Detalicznej PKO Banku Polskiego.
Na ścianach można dostrzec elementy zieleni oraz piękną fototapetę. Całości wizerunku dopełniają donice z kwiatami. Nie znajdziemy tu ulotek i plakatów – wszystko to, co wcześniej mogliśmy przeczytać na papierowych ulotkach zamieszczone jest na ogólnodostępnym ekranie. Ważną częścią placówki jest stanowisko samoobsługowe, dzięki któremu klient samodzielnie bądź z pomocą doradcy zaloguje się do swojego konta i sprawdzi saldo, historię rachunku itp.
– PKO Bank Polski to marka ponadczasowa. Nasi klienci, mieszkańcy powiatu ostrzeszowskiego, wiedzą, że zawsze jesteśmy dla nich dostępni, służymy pomocą, przeprowadzamy przez „trudne czasy”. Jesteśmy stabilnym i pewnym partnerem z najlepszymi produktami. Nasi klienci nam ufają, doceniają zmiany zachodzące w PKO Banku Polskim i bardzo często wiążą się z nami na długie lata i całe pokolenia. Ciesz się, że od teraz możemy wykonywać naszą pracę w nowoczesnej i cyfrowej przestrzeni – podkreśla Magdalena Gawrońska, dyrektor 1 Oddziału PKO Banku Polskiego w Ostrzeszowie.
Klienci do swojej dyspozycji mają 8-osobowy zespół. Oprócz podstawowych produktów jak konto czy pożyczka gotówkowa, doradcy podzielą się swoją wiedzą dotyczącą m.in. ubezpieczeń komunikacyjnych, a także nieruchomości. Ważnym elementem ich pracy jest również edukacja klientów w zakresie korzystania ze zdalnych kanałów dostępu do banku (np. aplikacja mobilna banku IKO) czy przestrzeganie przed zagrożeniami z obszaru cyberbezpieczeństwa.
Kilka pytań do Magdaleny Gawrońskiej, dyrektor 1 Oddziału PKO Banku Polskiego w Ostrzeszowie.
- Jaki rodzaj klientów potrzebuje w Pani oddziale szczególnego zaopiekowania?
W naszym oddziale opiekujemy się wszystkimi klientami, niezależnie od wieku i potrzeb. Każdy kto zgłosi się do placówki może liczyć na pomoc. Oddział prowadzi kompleksową obsługę. Jesteśmy dostępni zarówno dla klientów indywidualnych jak i firmowych. Obsługujemy również klientów obcojęzycznych.
- Jaki kierunek obiera Pani na najbliższy czas w działalności swojego oddziału?
Rozwój technologiczny będzie w najbliższych latach najsilniej wpływać na zmiany naszych codziennych zachowań. Wraz z pracownikami mojego oddziału chcemy przeprowadzać klientów przez te procesy i pomóc im wykorzystać nowoczesne technologie w obszarze bankowości. Ale też wspierać, edukować i chronić przed zagrożeniami cybernetycznymi.
- Z czego jest pani wyjątkowo dumna jako dyrektor oddziału PKO Banku Polskiego?
Najbardziej dumna jestem z mojego zespołu. To głównie dzięki nim liczba klientów stale rośnie i co najważniejsze, klienci z nami zostają na długo. Zespół pracowników z najwyższymi kompetencjami to gwarancja satysfakcji naszych klientów. Jestem dumna, że potrafimy zaspokajać potrzeby zarówno klientów preferujących tradycyjną obsługę, jak i lubiących nowoczesne rozwiązania. Cieszę się, że naszymi klientami są zarówno duzi przedsiębiorcy, jak i najmłodsze pokolenia.
- Jakie obszary swojej działalności chcecie udoskonalać po zmodernizowaniu oddziału? Na czym warto się skoncentrować w najbliższym czasie?
Wyzwania energetyczne, cyberbezpieczeństwo, ochrona klimatu i edukacja najmłodszych pokoleń, to największe wyzwania najbliższych lat.
PKO Bank Polski w swojej ofercie produktowej będzie nakreślał kierunki tych zmian. Chcemy być aktywnym partnerem dla naszych klientów i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom świata zewnętrznego.
- Czy podejmujecie działania poza siedzibą banku – wśród lokalnych społeczności?
PKO Bank Polski jest partnerem nie tylko w sektorze finansów. Wspieramy i pomagamy również tym, którzy nigdy do naszej placówki nie trafili, ale są częścią naszej lokalnej społeczności. Wybuch wojny na Ukrainie, pandemia koronawirusa, pomoc osobom z nieuleczalnymi chorobami – jesteśmy tam gdzie możemy się przyczynić do polepszenia czyjegoś losu.