Reklama

piątek, 29 marca 2024, 14:43

Aplikacja ProteGO Safe

Przede wszystkim nie rezygnuj z noszenia maseczek, mycia rąk i zachowywania odpowiedniego dystansu od innych. Nie przebywaj w dużych skupiskach! To ważne szczególnie teraz, gdy jest coraz więcej nowych przypadków zakażeń.

Co jeszcze? Zainstaluj aplikację ProteGO Safe.  – przypominają ostrzeszowscy policjanci

Jak to działa?

ProteGO Safe to aplikacja, która pomoże nam w wychodzeniu z najostrzejszych obostrzeń związanych z pandemią. Im więcej z nas będzie z niej korzystać, tym szybciej i skuteczniej ograniczymy tempo i zasięg rozprzestrzeniania się koronawirusa. To także profesjonalna pomoc zarówno dla zdrowych, jak i zakażonych osób.
Po zainstalowaniu ProteGO Safe w telefonie – aplikacja poprosi o włączenie funkcji monitorowania ryzyka. To rozwiązanie oparte na technologii Bluetooth. Wykorzystujemy ją na co dzień np. do „sparowania” swoich telefonów z samochodowymi zestawami głośnomówiącymi.
Dzięki temu ProteGO Safe stale monitoruje nasze otoczenie w poszukiwaniu innych urządzeń, na których także jest zainstalowana. Jeśli znajdzie takie urządzenie – a kontakt naszego telefonu z innym, na którym też zainstalowana jest ProteGO Safe, potrwa dłużej niż 15 minut i będzie miał miejsce w odległości poniżej 2 metrów – Twój telefon (ale i urządzenie drugiego użytkownika) zapamięta to „spotkanie”.
Informacje na ten temat urządzenia będą trzymały w swojej pamięci przez 14 dni. Aplikacja nie zbiera informacji o użytkownikach i miejscach. Zbiera jedynie informacje o spotkaniach urządzeń. Informacje są zupełnie anonimowe.
Jeśli w trakcie tych 14 dni osoba, z którą miałeś nawet nieświadomy kontakt, a której urządzenie spotkało się z Twoim, zachoruje – po pozytywnym wyniku testu, zadzwoni do niej pracownik Centrum Kontaktu. Zapyta ją, czy ma aplikację ProteGO Safe (pracownicy Centrum Kontaktu nie wiedzą, kto korzysta z apki, dzwonią do wszystkich, którzy otrzymują pozytywny wynik testu na koronawirusa). Jeśli chory potwierdzi, że korzysta z ProteGO Safe – pracownik Centrum Kontaktu przekaże mu unikalny numer PIN. Poinstruuje też, gdzie w aplikacji ten numer wprowadzić.
Jeśli chory wprowadzi otrzymany numer – najpóźniej w ciągu doby, na ekranach urządzeń innych użytkowników aplikacji, z którymi miał kontakt w trakcie ostatnich 14 dni, wyświetli się odpowiednie powiadomienie. Wraz z tą informacją wszystkie te osoby dostaną wskazówki, co robić dalej.
WAŻNE! Chory nie wie do kogo wysyła informację. Otrzymujący informację nie wiedzą kto ją im wysłał.

Źródło: KPP Ostrzeszów, gov.pl

Reklama
Reklama

Ogłoszenia

ogłoszenia o pracę

Teksty płatne