Coś drgnęło w sprawie przebudowy drogi ekspresowej S-11 Ostrów Wielkopolski – Kępno. Złożony został wniosek dotyczący decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). Wiadomo też, że pod uwagę brany jest przebieg drogi w tzw. wariancie 3. Decyzja ta ostatecznie zatwierdzi przebieg przyszłej drogi ekspresowej.
Mówi na ten temat Alina Cieślak – rzecznik prasowy GDDKiA, główny specjalista ds. komunikacji.
– Spodziewany termin uzyskania DŚU to I kwartał 2022 r. Dalszy etap prac przygotowawczych polega na opracowaniu „Koncepcji programowej”, która uszczegółowi rozwiązania projektowe dla zatwierdzonego w DŚU wariantu przebiegu S-11. Jest to ostatni etap prac studialnych, po zakończeniu którego można będzie rozpocząć etap opracowania projektu budowlanego. Później pozostanie uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz realizacja drogi w terenie.
Postępowanie przetargowe na realizację zadania w systemie „Projektuj i buduj” planujemy ogłosić w drugiej połowie 2023 r. Roboty realizowane będą w latach 2025-2027. Budowa drogi ekspresowej S-11 – Ostrów Wielkopolski – Kępno – została ujęta w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Projektowana S-11 stanowi fragment trasy łączącej Katowice z Poznaniem, jak również element ważnego w skali kraju połączenia drogowego, w tym o znaczeniu obronnym. Zapewnia bowiem dojazd z Poznania na środkowe wybrzeże Bałtyku.
*
Zatem jest zielone światło na dalsze prace dotyczące budowy S-11. Może więc doczekamy się tej nowej „obwodnicy” Ostrzeszowa jeszcze w tej dekadzie?
K.J.