Rębak

Licząc na to, że w okresie wakacyjno-letnim nasi Czytelnicy mają więcej czasu np. na zabawy w kuchni, mamy dla Państwa konkurs pt. Ulubione: koktajl lub sałatka. A zasady naszej zabawy są proste - zrób swój ulubiony koktajl lub sałatkę z zupełnie dowolnych składników (mogą być zaskakujące połączenia), następnie sfotografuj swój przysmak i wyślij (ważne: wraz z przepisem) na adres:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., lub poprzez naszego Facebooka: www.facebook.com/czasostrzeszowski

Nagrody w konkursie - konsultację dietetyczną oraz nagrody rzeczowe funduje poradnia dietetyczna Dobry Dietetyk (dietetyk Piotr Kaźmierczak, Telefon:+48603139239 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. | http://kazmierczak.dobrydietetyk.pl/ ) Przepisy można nadsyłać do końca sierpnia.

 

Jadając częściej lepiej odżywiasz organizm.

Osoby intensywnie trenujące powinny spożywać przynajmniej 5 posiłków w ciągu dnia, w odstępach nie dłuższych niż 3 godziny. Posiłki spożywane częściej i w mniejszych ilościach, w odróżnieniu od posiłków rzadszych i bardziej obfitych sprzyjają lepszemu wykorzystaniu białek, węglowodanów, witamin i składników mineralnych. Stwarzają ponadto mniejsze ryzyko niedoborów energetycznych.

Fast foody i słodycze osłabiają organizm.

Spożywane produkty i potrawy powinny charakteryzować się tzw. wysoką gęstością odżywczą, czyli zawierać jak najwięcej składników pokarmowych w określonej jednostce energii. Produkty typu fast food, słodycze, przetwory z białej mąki, napoje słodzone, dania gotowe zawierają często dużo kalorii, tłuszczu, cukru, natomiast bardzo mało białka, witamin, minerałów. Jednocześnie organizm w celu zmetabolizowania tych niezdrowych pokarmów potrzebuje wiele ważnych składników pokarmowych. Przy ich niedoborze musi niszczyć własne zasoby tych substancji, aby sprostać temu zadaniu. W ten sposób dochodzi do niedożywienia organizmu, spadku jego odporności, osłabienia wydolności, nadwagi i zwiększonej podatności na choroby.